PLNĚNÉ ZELENINOVÉ „BRAMBORÁKY“

Mám pro vás velmi variabilní recept na “bramboráky”, které můžete naplnit masem, co vám zbylo z předchozího vaření, domácím uzeným nebo z nich udělat placičky jako přílohu například k omáčce či guláši.

Co budete potřebovat

  • 500 g mrkve
  • 250 g petržele/bílé ředkve/celeru
  • 4 vejce
  • 80 g lněného semínka
  • 1 polévková lžíce psyllia
  • sůl, pepř, česnek, majoránka, mletý (římský) kmín
  • uvařené maso – kuřecí/vepřové /domácí uzené

Jak na to

  1. Zeleninu rozmixujte na velikost zrnka rýže, lněné semínko umelte na mouku a vše smíchejte s vejci, psylliem a kořením. Směs nechte pár minut odpočinout.
  2. Uvařené maso nakrájejte na plátky nebo na kostičky.
  3. Na rozpálené nepřilnavé pánvi (případně s trochou vhodného tuku – sádlo) vytvořte ze zeleninové směsi placky a smažte. Na mírném plameni je nechte přibližně 5 -7 minut a poté otočte. Zatímco se smaží druhá strana, položte na placku plátek/kostičky masa, na který dejte další dávku zeleninové směsi. Poté znovu otočte a nechte osmažit.
  4. Podávejte s čerstvou zeleninou, například hlávkovým salátem zakapaným olivovým olejem a balzamikovým octem (bez cukru, například dmBio).

Poznámky

Maso mějte připravené na velikost menší, než je velikost placky, aby bylo celé obalené v bramboráku.

Na zeleninovou směs je možné použít i pouze mrkev nebo různé kombinace výše vypsaných druhů zeleniny.

Psyllium je možné vynechat, ale při obracení placek musíte být opatrní a trpěliví.

Doporučuji nepřidávat moc tuku na smažení, s plackami se potom hůře pracuje.

Placky můžete upéct i v předehřáté troubě na 200 °C na pečicím papíru. Postupujte stejně, jen prodlužte dobu mezi otáčením placek.

V případě, že nemáte maso hotové, nakrájejte ho na plátky, osolte, zprudka osmahněte z obou stran na tuku, podlijte vývarem/vodou a nechte podusit.

VÍCE O OPRAVDOVÉM JÍDLE (NEJEN) PRO DĚTI NAJDETE TADY>>

Daniela Stará
Jsem máma 2letého Sebastiana a svůj volný čas nejraději trávím v kuchyni. O zdravé stravování jsem se začala zajímat už s prvními příkrmy svého synka a postupem času změnila stravovací návyky celé naší rodiny.
 
Jsem přesvědčená, že správná výživa je pro zdraví dětí důležitá a dělám vše pro to, aby ze Sebastiana vyrostl silný, zdravý člověk s pozitivním vztahem k opravdovému jídlu. Pokud i vy máte stejný cíl, inspirujte se mými recepty.
 
Najdete mě i na Instagramu.

Chcete vědět, jak by mělo vypadat OPRAVDOVÉ JÍDLO pro vaše dítě?

Stáhněte si e-book ZDARMA, ve kterém se dozvíte odpovědi na vaše otázky točící se okolo paleo stravování, a zboříte spoustu výživových mýtů ve své hlavě.

STÁHNOUT
ZDARMA
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů